Jumaat, 24 September 2010

PEBBEZAAN DINAR & DIRHAM KELANTAN DAN DINAR & DIRHAM PUBLIC GOLD

Perbezaan antara Dinar & Dirham Kelantan dan Dinar & Dirham Public Gold.

1)Dari segi rekaan,ukuran,sifat emas,berat sesuatu emas itu boleh dipanggil Dinar emas bila menepati ciri2 yg ditetapkan oleh Syaidina Umar Al Khattab RadhiAllahu Anhu.Kerana Baginda Khalifah ini yg pertama kali memperkenalkan matawang ini.

2)Dari segi gambar memang berbeza.Malah gambar Dinar Kelantan dan mana2 Dinar adalah tidak serupa dgn gambar pada syiling Dinar Kerajaan Khalifah Umar RA perkenalkan.

3)Dari segi duit pembelian maka duit pembelian Dinar Kelantan akan mengalir masuk pada Kerajaan Negeri Kelantan dan kalangan masyarakat berbilang bangsa di Malaysia.Duit pembelian Dinar Public Gold akan beredar pada Public Gold dan dikalangan masyarakat berbilang bangsa di Malaysia.

4)Dari segi patuh pada Syariah maka kedua2 Dinar adalah mematuhi kehendak Sistem Keewangan Islam yg yg tidak berteraskan duit kertas.

Maka pilihlah Sistem Keewangan Islam agar InsyaAllah .Allah SWT Selamatkan Di Dunia dan Akhirat!

Selamat Menyimpan Dinar agar Harta dan Kekayaan anda di Selamatkan Allah SWT dari Inflasi yg kian mencengkam matawang Dollar.

Bila matawang Dolar merudum maka Ringgit akan ikut sama merudum kalau tiada tindakan segera dari Kerajaan!

You and Your family can be broke anytime and you don't ever know what it's happen.Tengok klip video dalam blog saya!Terima Kasih!


Berita Hari ini 25/9/2010!!Dollar mengalami kelemahan yang sangat ketara dan teruk menyebabkan para pelabur Barat mula membeli emas menyebabkan harga Emas meningkat begitu tinggi sehingga mencatat rekod.
 http://malaysia.news.yahoo.com/afp/20100924/tts-commodities-gold-metals-price-c1b2fc3.html


 Kenaikan Harga Emas mengheret juga harga Perak untuk naik sama sehingga mencatat rekod!



http://malaysia.news.yahoo.com/afp/20100925/tts-commodities-gold-silver-metals-price-c1b2fc3.html

SISTEM KEEWANGAN BARAT MENUJU KEMUSNAHAN~ DOLLAR MENGALAMI SUSUT NILAI YG KETARA DAN ANEHNYA MASYARAKAT DUNIA SEAKAN TERLENA DARI MENYEDARINYA.SISTEM KEEWANGAN ISLAM BAKAL MENGGANTI~INSYAALLAH.

TELEFON SAYA UNTUK BELI DINAR EMAS DAN JONGKONG EMAS: 014 5459761 DAN 0129388354 SERTA ABG ZULKIFLI: 0199288447





Tiada ulasan:

Catat Ulasan