Isnin, 8 November 2010

Emas : Antara Barang Yang Kuno dan Moden

''Terdapat kira-kira 300 ahli ekonomi di dunia yang tidak bersetuju dengan emas, dan mereka berpendapat emas ialah harta zaman kuno-mereka mungkin betul. Malangnya, terdapat 3 bilion penduduk dunia yang mempercayai emas.'' JANOS FEKETE

Mereka berpendapat emas ialah harta zaman kuno-Pendapat mereka tak boleh pakai langsung..Bumi juga Kuno..matahari juga kuno..Alam Semesta juga kuno...manusia juga kuno..habis semua tu kena hapuskan sebab kuno?tak boleh dipakai?Emas,Manusia,Alam Semesta,Bumi dan Matahari semuanya Kuno tapi ada org yg perasan sebab mereka merasa yg Kuno itu tak ada vallue..tak ada harga..barang2 baru ..teknologi moden lebih canggih..tapi teknologi moden tu berasaskan ape?sebahagian besar teknologi moden tu mengandungi emas dan element kuno seperti galian2 besi dan fiber berasaskan tumbuhan didalamnya..Setakat ini teknologi termoden masih belum mampu menghidupkan seekor nyamuk pun..padahal nyawa juga adalah sesuatu yg kuno..jadi adakah sesuatu yg kuno itu lebih atau yg moden itu terbaik?

2 ulasan:

  1. Benar..Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar RasulullahSAW telah bersabda "Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan).Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

    BalasPadam